Recenzja: Dragon Rush (iOS)


 "Dragon Rush" jest klasyczną platformówką na platformę iOS w starym stylu. Postać smoczka jest w ciągłym biegu z lewej strony do prawej. Gracz jedynie decyduje o tym, kiedy smoczek podskakuje. Postać oprócz zwykłego skoku może odbić się drugi raz w powietrzu, przedłużając tym samym pierwotny skok. Taki dodatkowy skok w powietrzu możliwy jest tylko raz, dopóki smoczek znowu nie odbije się od podłoża - czy to trawiastej platformy, czy też głowy rycerza czyhającego na życie naszego smoczka.


 Kierowana przez gracza postać w przeciwieństwie do swoich legendarnych krewnych nie zionie ogniem, nie ma zdolności latania, także nie jest odporna na ogień. Praktycznie na każdym kroku może zakończyć swój żywot - czy to za sprawką uzbrojonych od stóp do głów rycerzy, czy to przez niezdarny upadek w przepaść, czy też za sprawką ognistego pocisku.



 W tej niezwykle niebezpiecznej podróży smoczek może skorzystać z pomocy napotkanych magicznych przedmiotów. Wielki udziec sprawi, że postać zmężnieje i niestraszne jej będą kule ognia czy zastępy rycerzy. Dzięki magnesowi wszystkie monety same przywędrują do smoczka. Z kolei fiolka magicznego płynu pozwoli mitycznemu stworzeniu przez jakiś czas frunąć ponad rycerzami bez przejmowania się niebezpieczeństwami.


 Gra choć ma prostą mechanikę, nie jest wcale taka łatwa. Co jakiś czas smoczek przyspiesza, zwiększa się liczebność kul ognia, a przepaście pomiędzy platformami są coraz większe. Gracz mierzy się cały czas sam ze sobą. Za każdym razem chce dotrzeć smoczkiem coraz dalej. Zdobyte złoto się nie liczy. Znaczenie ma dystans, jaki przebiegnie postać. Oczywiście na ostateczny wynik wpływają nie tylko polepszające się umiejętności gracza (refleks, koordynacja oko-palec), lecz także losowe ułożenie planszy. Nieraz już na wczesnym etapie gry można szybko stracić życie, gdy unikając ognistej kuli podskakujemy, by spaść w przepaść lub wylądować na kolczastej tarczy rycerza. Innym razem z kolei możemy trafić na kilka magicznych fiolek pod rząd.


 "Dragon Rush" jest idealną grą na zabicie czasu. W moim przypadku sprawdziła się świetnie, gdy czekałem w samochodzie na pasażera, także podczas oczekiwania na moją kolej pod gabinetem lekarskim. Jeden bieg smoczka trwa od kilkudziesięciu sekund do kilku minut. Miła dla oka grafika i łagodne efekty dźwiękowe są dodatkowymi atutami tej gry. Losowość układu platform powoduje, że ta gra nigdy się nie nudzi.[Hid]

Gra nie jest już dostępna w AppStore. Twórca zastąpił ją bardziej rozbudowaną grą pt. "Dragon Runner".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz